maanantai 4. helmikuuta 2013

On sängyn päälle levitetty tilkkutäkki suuri...

Kuten aiemmin kävi ilmi, virkkauskokeiluni ei tuntunut lähtevän käyntiin kovinkaan mallikkaasti. Pyöritellessäni lankaa miten sattuu ajattelin kuitenkin, että tässäpä on se kauan kaivattu pidemmän kaavan käsityöhaaste - oppia virkkuun vaietut salat.
Noh, kului kaksi päivää, ja aloin kyhäillä kauan suunnittelemaani tilkkupeittoa varten ensimmäistä virkkuupalaa. Sitä ennen olin saanut aikaiseksi yhden napilla suljettavan pussukan tarkoitukseen x ja satunnaisia tilkkuja, jotka olin tehnyt puhtaasti harjoituksen pohjalta. Eipä se siis ollutkaan mikään maailmanluokan challenge. :/ Pääsin kuitenkin tavoitteeseeni, eli opin tuon minulle aiemmin kovin vieraan taidon.





Olen virkkaillut näitä sellaisella "silloin tällöin"-tahdilla ja tähän mennessä olen saanut aikaiseksi kahdeksan eri väristä yksilöä. Jo parin palan jälkeen tajusin, millainen työ minua odottaa, kun pääsen siihen kuuluisaan neuletöiden kohokohtaan, lankojen päättelemiseen. Jo pelkästään noissa kahdeksassa viattoman näköisessä neliössä kummittelee yhteensä 48 langanpätkää. Kun kuvitellaan tilkkujen määrä kymmenkertaiseksi, voidaan nopealla päässälaskulla todeta lopullinen määrä... Kovin innostava ajatus.





Tilkkujen lisäksi täällä on kyhäilty viime päivinä myös tällaista....





... Ja jonkin verran myös tällaista. Ihanan valaisevia kuvia, eikös?
Ensimmäinen todiste esittelee elämäni ensimmäistä pitsineuletyötä ja toisessa on nähtävissä vilaus eräästä ikuisuusprojektista, jota kohtaan en ole elämäni aikana tuntenut kovinkaan suurta lämpöä (syy siihen, että siitä tuli ikuisuusprojekti). Näistä lisää, tokkopa valmistuvat.

Eräs maailman meriä seilannut herrasmiehen tapainen ilmoitti vielä tahtovansa minulta tällaiset, tuommoisina sinisinä. Reippaana tyttönä kipaisin parin päivän päästä hakemaan lankaputiikista sinivihreää Jannea, joka odottaa nyt puikoille pääsyä. Ohje vaikuttaa ihan mukavalta vaihtelulta siinä mielessä, että olen aiemmin neulonut palmikkoa vain naisten neuleisiin.

Tällaista käsityörintamalla, jotain ajatuksenpoikasta olisi tarkoitus rustailla mahdollisesti lähiaikoina. Näissä merkeissä hyvää viikon alkua, Korppi kuittailee tältä erää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti